Fandom

Wiki Cyberiada

Dwa potwory

55stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Dwa Potwory - opowieść z cyklu Bajek robotów.

FabułaEdytuj

Na planecie Argensów pojawił się nieznany, olbrzymi stwór, który unicestwiał wszystko, co się ruszało. Napadał na samotne osady, a nawet można było go czasem zobaczyć niedaleko stolicy. Taki był zuchwały, że wszystkie wyprawy przeciwko niemu zamieniał w parę. Władca Inhiston zarządził, aby Wielki Cybernator Koronny, Wielki Arcydynamik oraz Wielki Abstraktor stworzyli wojownika, który zniszczy potwora. Pierwszy, Miedziany, przegrał z potworem i rzucony przez niego, zniszczył jedną czwartą stolicy. Następny poszedł Rtęciogłów, który stawał się twardszy od otrzymanych ciosów. Potwór zrobił z siebie zwierciadło materii (utworzył się w kopię elektrycerza) i walczyli dopóki nie zapadli się w głąb planety, co zabiło obydwu. Potwór jednak wkrótce powrócił. Wtedy poszedł Antymat. Elektrycerz, wykonany z egzotycznej materii, pokonał stwora, jednakże potwór znowu się odrodził. Wtedy Inhiston dowiedział się, że Argensi są potomkami robotów stworzonych przez ludzi, od których maszyny uciekły i teraz są szukane jako buntownicy. Wtedy Wielki Abstraktor wypowiedział tajemne hasło, w wyniku czego planeta zadrżała i zniszczyła się.

Więcej w Fandom

Losowa wiki