Fandom

Wiki Cyberiada

Jak Mikromił i Gigacyan ucieczkę mgławic wszczęli

57stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Jak Mikromił i Gigacyan ucieczkę mgławic wszczęli - opowieść z książki Bajki robotów.

Kosmolud.jpg

Kosmolud Gigacyana.

Miejsce akcjiEdytuj

  • "Poprzedni" Wszechświat
  • Pracownia Mikromiła

BohaterowieEdytuj

OpisEdytuj

W poprzednim Wszechświecie żyli dwaj niezrównani kosmogonicy, Gigacyan i Mikromił, którzy zastanawiali się,co można cudownego zrobić. Mikromił wpadł na pomysł zrobienia specjalnych tworów,które same będą mówić i wymyślać różne rzeczy (pomysł Gigacyana). Niestety, konstruktorzy pokłócili się i każdy z nich zaczął tworzyć coś własnego. Podczas kiedy Mikromił tworzył istoty rozumne z topazów,szmaragdów i rubinów, Gigacyan ściągał ku sobie gwiazdy, planety i całe galaktyki. Kiedy wszystko było już utworzone, kosmogonicy postawili swe dzieła przed sobą: Mikromił wytworzył mały rozumny rubin, Gigacyan zaś stworzył kolosalnego Kosmoluda. Kiedy rubin zaczął mówić do Kosmoluda, zanim informacje dotarły z uszu do mózgu, minęły już 2 lata. Kiedy zaś się odwrócił, rubinu już nie było. Zaczął się kręcić, aby przechytrzyć twór Mikromiła. Niewiadomo jak zakończyłby się pojedynek, bo tak się rozkręcił, że więzy grawitacji puściły i olbrzym pękł, rozsiewając wszystkie galaktyki wokół. Gigacyan ponoć do teraz próbuje związać z powrotem galaktyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki