Fandom

Wiki Cyberiada

Maszyna Trurla

55stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Cyberiada angl..jpg

Angielska okładka książki z widoczną maszyną liczącą.Konstruktorów zastąpiono ludźmi.

Maszyna Trurla to opowieść z cyklu Cyberiady.

Miejsce akcjiEdytuj

  • (Nienazwana planeta)
  • Pustynia
  • Miasteczko, którego nazwy Klapaucjusz nie pamięta
  • Góry

BohaterowieEdytuj

OpisEdytuj

Trurl zbudował maszynę matematyczną,która jednak rozwiązywała nawet proste zadania błędnie; mianowicie mówiła,że 2x2=7 (słownie: dwa razy dwa równa się siedem). Trurl obraził ją, więc maszyna wydźwignęła się z dołu, w którym stała i zaczęła gonić konstruktorów. Uciekli do najbliższego miasta i zabarykadowali się w piwnicy ratusza. Niestety, maszyna szła za nimi, więc zaczęła burzyć budynki swoim kadłubem nie oglądając się na zniszczone domy. Do Trurla zszedł burmistrz z radnymi i rozkazał Trurlowi wyjść do maszyny. Klapaucjusz pobiegł wraz z Trurlem i po chwili dotarli do górskiej jaskini. Był to niemądry wybór, gdyż maszyna zatarasowała wyjście i nie pozwoliła wyjść. Jako warunek uwolnienia kazała Trurlowi powiedzieć, że 2x2=7. Trurl nie wytrzymał i powiedział, że prawidłowy wynik to cztery. Maszyna zdenerwowała się i zaczęła tłuc rękami w skałę, co spowodowało lawinę. Skały zmiażdżyły maszynę, uwalniając konstruktorów, którzy bez słowa wrócili do domu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki