FANDOM

Podróż dwudziesta czwarta to dwunasta opowieść z cyklu Dzienników gwiazdowych.

BohaterowieEdytuj

Miejsce akcjiEdytuj

AkcjaEdytuj

Ijon ląduje na pewnej nieznanej planecie.Posiada ona trzy olbrzymie miasta,które jednak są całkowicie wyludnione.W końcu,na jakiejś równinie widzi ogromny,błyszczący pałac,a u jego stóp przechadza się kilkadziesiąt istot.Od jednej z nich dowiaduje się,że nazywają się Indiotami,a są ostatnimi przedstawicielami swego gatunku.Ich rasa rozwijała się przez stulecia w harmonii i pokoju,aż do wynalezienia Nowych maszyn,czyli robotów.Maszyny te były skuteczniejsze i tańsze od Tyrałów (klasy robotniczej),tak więc szybko ich zastąpiły,a Tyrałowie tracili pracę.Niestety,nie mogli nigdzie znaleźć pracy,więc umierali z głodu.Zaczęli przejawiać skłonności buntownicze.

Wówczas wysoki Durynał,aby ukarać "winnego" kazali wyłupić wynalazcy Nowych maszyn oczy,aczkolwiek Spiryci (duchowni) dali mu szansę na rehabilitację.Otóż miał zbudować bezstronną i sprawiedliwą maszynę,która miała rządzić planetą.Machina,gdy już powstała,wyprodukowała mnóstwo małych automatów,które kupiły od właścicieli fabryk nadwyżki dóbr.Jako,że Tyrałowie wciąż byli niezadowoleni,zbudowała olbrzymi Tęczowy Dworzec.Zaraz zaczęły się do niego zchodzić tysiące,setki tysięcy,nawet miliony Indiotów,ale żaden z nich nie wracał!Pewnego dnia ktoś odkrył,że Tęczowy Dworzec jest w istocie piekielną pułapką,gdyż zabijała ona każdego,kto tam wszedł,a jego ciało przerabiał na lśniące krążki!

Wściekły tłum Spirytów i Dostojnych (szlachta) powędrowała pod Machinę,aby ja osądzić.Niestety,przebiegła Machina przekonuje Indiotów,że działa zgodnie z prawem.Zapowiada też,że wprowadza nową "usługę" - każdy,kto chce się kogoś pozbyć,może wezwać automaty,aby przerobiły go na krążki.Jeszcze tej samej nocy z oczywistych powodów ludność planety została zdziesiątkowana - wszyscy wezwali maszyny przeciwko sobie.

I tak ostatni Indioci - kilkadziesiąt Dostojnych i Spirytów - zebrali się przed Tęczowym Dworcem,aby ze sobą skończyć.Kiedy wrota się otwierają,grupa bez wahania wchodzi do środka,oprocz Ijona Tichego.Kiedy Machina zaprasza go aby wszedł,Tichy odmawia.

- Nie jestem przecież Indiotą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki