Fandom

Wiki Cyberiada

Przyjaciel Automateusza

55stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Przyjaciel Automateusza - opowieść z Bajek robotów.

BohaterowieEdytuj

Automateusz.gif

Automateusz na bezludnej wyspie.

Miejsce akcjiEdytuj

  • Bezludna wyspa

Zakup WuchaEdytuj

Automateusz, mając wyjechać w długą podróż, usłyszał o "elektrycznym przyjacielu". Udał się wtedy do wynalazcy, aby go kupić. Wynalazca powiedział Automateuszowi o swych planach i zażądał brylancik o wadze Wucha, bo tak właśnie się nazywał elektryczny przyjaciel. Automateusz podróżował najpierw lądem, a następnie morzem. Na brzegu czekał na niego biały okręt, który wkrótce rozpoczął rejs.

Bezludna wyspaEdytuj

Pewnego ranka rozpętała się straszliwa burza, w wyniku której okręt zatonął. Automateusz szczęśliwym trafem wpadł do pustej szalupy ratunkowej. Po pewnym czasie znalazł się na małym kawałku lądu. Okazało się, że nie ma tam niczego, co mogłoby się przydać, nawet jaskini, w której mógłby się ochłodzić. Wuch zakomunikował szybko, że wysepka znajduje się z dala od szlaków okrętowych, a prawdopodobieństwo pojawienia się statku wynosi jeden do czterystu tysięcy. Następnie, Wuch, pragnąc doradzić Automateuszowi, co powinien uczynić w zaistniałej sytuacji, stwierdził, że należy wejść do wody, uprzednio wziąwszy do rąk duże kamienie, wciągnąć do ust wodę, która dostając się do metalowego wnętrza, przerwie wszelkie procesy życiowe. Automateusz pokłócił się z Wuchem, próbując go nawet zniszczyć (aczkolwiek nic większego się Wuchowi nie stało), po czym zobaczył statek.

Powrót do domuEdytuj

Kiedy Automateusz wraz z Wuchem wrócił do domu, główny bohater zaczął zbierać materiały wybuchowe, a nawet próbował przeprowadzić w swoim mieszkaniu wybuch. Następnie zatrudnił się jako strażnik szybu kopalni, do którego strącił ogromny blok betonowy, prawdopodobnie z Wuchem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki