Fandom

Wiki Cyberiada

Tarrakanie

57stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tarrakanie to inteligentne istoty przedstawione przez Stanisława Lema w Dziennikach Gwiazdowych. Występują oni jedynie w śnie głównego bohatera i najprawdopodobniej nie są prawdziwą cywilizacją. Tarrakanie pojawiają się w ósmej podróży Ijona Tichego. Podjęli się oni zarekomendowania kandydatury Ziemi podczas obrad zgromadzenia plenarnego OPZ (Organizacja Planet Zjednoczonych). Ziemista przewodniczący delegacji Tarrakańskiej został odwołany do stolicy i zastąpiony przez innego Tarrakańskiego dyplomatę niemającego pojęcia o ziemskiej kulturze, co skomplikowało sprawę.

Opis wygląduEdytuj

O wyglądzie Tarrakan opowiadają nam fragmenty opowiadania:

"... ujrzawszy więc dużą, lśniącą maszynę z chromowanym szynkwasem oraz małymi szparkami na monety, czym prędzej wrzuciłem jedną (...) rzekomy automat z wodą sodową okazał się zastępcą przewodniczącego delegacji Tarrakańskiej w pełnej gali."

"Witający mnie Tarrakanin, do tej chwili przypominający raczej bardzo dużą struclę(...)"

"... Tarrakanin wdławił się za mną do jego wnętrza i siadając zarazem po mej lewej i prawej stronie(...)"

Niektóre fragmenty mówią również o tym, że Tarrakanie posiadają przylgi i macki.

Kultura i zachowaniaEdytuj

Oprócz tego, że Tarrakanie witają się plując na buty wonną wydzieliną z gruczołów powitalnych nie wiadomo o ich zachowaniach nic więcej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki