Fandom

Wiki Cyberiada

Trzej elektrycerze

57stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Trzej Elektrycerze- opowieść z cyklu Bajek robotów.
Trzej elektrycerze.jpg

Okładka książki.

Miejsce akcjiEdytuj

BohaterowieEdytuj

StreszczenieEdytuj

Żył sobie wielki konstruktor,który tworzył niezwykłe cuda np: stworzył maszynę , która pięknie mu śpiewała i nazwał ją ptaszydło.

Raz wpadł na pewien pomysł żeby połączyć życie ze śmiercią więc wybrał planetę najbardziej od Słońca oddaloną wyjął potrzebne przyrządy i wziął się do pracy.

Wyciosał z bryły lodowej kilka istot , które nazwał Krionidami. Kryonidzi na swojej planecie, Kryonii tworzyli dzieła sztuki z zamarzniętych gazów szlachetnych , więc na Kryonię przybywali liczni awanturnicy.Pierwszy przybył elektrycerz Mosiężny, który stompał na planecie jakby ogromny dzwon dzwonił , ale kiedy tylko postompił na planecie krok do przodu , wtedy lód się pod nim załamał i elektrycerz spadł w bezkresną otchłań wodną.Drugi był Żelazny , który napił się płynnego Helu dzięki czemu mógł stompać po planecie niczym piórko niestety potem osiadł na planecie i zrobił się gorący jak lawa więc żeby nie spotkać się z losem poprzednika usiadł i poczekał aż się ostudzi , ale po tym stężał mu smar w częściach i stał się przez to górą lodową.Trzeci był Kwarcowy,który był zrobiony z jednego kryształu kwarcu,a dzięki swej bez myślności był niesamowicie zimny.Ale od myślenia rozgrzewał się.Postanowił wykorzystać tą możliwość i na Kryoni będąc, znalazł Frygidę,stolicę Kryonidów. Zadając sobie samemu w miare proste zadanie matematyczne,roztopił jej mury i napotkał Boreala,którego pokonał,rozbijając go na kawałki.Zobaczył potem Albucyda Białego,którego też rozbił,ale napotkał trudnego przeciwnika:Astroucha.Miał on zbroję Zera Absolutnego,która wszakże niezbyt mu pomogła;przez rozgrzewanie się Kwarcowego,książe Astrouch roztopił się.Na samym końcu zobaczył Baryona,mędrca Kryonidów.Baryon pokazał mu najpierw 2 palce,potem 1,a następnie kółko z palców,w środku którego był kciuk.Kwarcowy zaczął rozmyślać nad tym co modą znaczyć znaki Baryona i przez to wpadł do roztopionej pod nim dziury.Baryon wyjaśnił Kryonidom,że pokazał mu,ze teraz jest ich dwóch,za chwilę będzie tylko on jeden,a elektrycerz wpadnie do oceanu.

Elektrycerz nie pojął tego gdyż był tak skupiony na niemyśleniu , że zapomniał co te znaki bardzo proste mogą znaczyć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki