Fandom

Wiki Cyberiada

Uranowe uszy

66stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Uranowe uszy - opowieść z cyklu Bajek robotów.
Uranowe uszy.jpg

Miejsce akcjiEdytuj

BohaterowieEdytuj

OpisEdytuj

Inżynier Kosmogonik wraz ze swoim uczniem przybył do Mgławicy Andromedy, żeby rozjaśniać gwiazdy. Uczeń Kosmogonika nie umiał jednak dobrze tego robić i gwiazda wybuchła. Kosmogonik uformował ze zniszczonej gwiazdy trzy planety: węglową, gazową i metalową, a potem poszedł szukać swego ucznia. Sto milionów lat później na planecie, zwanej Aktynurią, powstało państwo Palatynidów. Panował nad nimi Architor, który był bardzo okrutny i podejrzliwy, toteż miał swoich szpiegów na całej planecie. Pewnego razu monarcha zarządził, aby sporządzono nowe pancerze dla ludności z domieszką uranu, ponieważ każde zebranie od razu wylatywało w powietrze.Był na planecie wynalazca Pyron, który wynalazł telegraf, ale wiadomości trzeba było szyfrować. Niestety, zły władca złamał szyfr na skutek nieostrożności swoich poddanych i uwięził Pyrona w baszcie. Tymczasem przyglądał się temu Kosmogonik i zszedł na powierzchnię planety. Ponieważ wszyscy obawiali się eksplozji, unikano inżyniera. Ten, dowiedziawszy się od Pyrona o całej sprawie, sporządził kadmowe nauszniki ochronne, po czym pokazał Palatynidom, jakie kadm ma właściwości. Następnie poradził im, żeby płacili daniny uranowymi dukatami. Uranowa danina wywołała wybuch jądrowy, który rozerwał Architora. Odtąd jego 600 olbrzymich dłoni krąży wokół planety.

Więcej w Fandom

Losowa wiki