Fandom

Wiki Cyberiada

Wyprawa pierwsza, czyli pułapka Gargancjana

57stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wyprawa pierwsza, czyli pułapka Gargancjana - opowieść z serii Cyberiada.

Pułapka Gargancjana.jpg

Okładka po niemiecku.

Miejsce akcjiEdytuj

  • Planeta Megieryka i Potworyka
  • Państwo Potworyka
  • Państwo Megieryka
  • Pole bitwy
  • Przestrzeń kosmiczna

BohaterowieEdytuj

OpisEdytuj

Konstruktorowie Trurl i Klapaucjusz wyprawili się w bardzo daleką podróż, aby nieść pomoc innym cywilizacjom. Kiedy zatrzymali się przy planecie, na której jedynym kontynencie stały 2 sąsiadujące państwa stwierdzili, że to niestety państwa wysoce zmilitaryzowane. Postanowili zatem zastosować "receptę Gargancjana". Trurl poleciał do państwa skąpego i chytrego króla Potworyka, Klapaucjusz zaś do "oświeconego militarysty" Megieryka, gdzie szybko został aresztowany jako "szpieg". Obu królom konstruktorowie zaproponowali ten sam sposób: połączenie świadomości całej armii (armia działająca jak jeden organizm okazała się bardziej efektywna niż zwykła). Fabryki państw zaczęły produkować wtyczki, którymi byli połączeni żołnierze. Tymczasem, jako że dowolnych rozmiarów oddział stał się jedną osobą o połączonej sile wielu rozumów, armia zaczęła filozofować. W końcu, na polu bitwy wyznaczonym przez skłóconych władców doszło do tego, że przeciwne armie zamiast walczyć pokojowo wzięły się pod rękę i poszły na spacer.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki