Fandom

Wiki Cyberiada

Wyprawa szósta, czyli jak Trurl i Klapaucjusz demona drugiego rodzaju stworzyli, aby zbójcę Gębona pokonać

56stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Gębon.gif

Zbój Gębon.

Wyprawa szósta, czyli jak Trurl i Klapaucjusz demona drugiego rodzaju stworzyli, aby zbójcę Gębona pokonać - Jedna z Siedmiu wypraw Trurla i Klapaucjusza.

BohaterowieEdytuj

Miejsce akcjiEdytuj

  • Pustynia Kirowa (zwana też śmieciowiskiem)
  • Forteca Gębona
  • Gaurozauron (wspominany w książce)

WyprawaEdytuj

Kiedy Trurl przeczytał w starej księdze opis tunelu w gwieździe Gorozaurona, Pustyni Kirowej i żyjącego na niej zbója Nieznańca, natychmiast opowiedział o tym Klapaucjuszowi. Klapaucjusz nie uwierzył w ani jedno słowo zawarte w książce, tylko zapytał się, czy Trurl także nie dowierza. Trurl powiedział, że oczywiście wierzy i stwierdził, że w gwieździe Betelgeza też istnieje tunel prowadzący na drugą stronę. Poza tym pokazał Klapaucjuszowi ilustrację przedstawiającą Nieznańca pożerającego dwa statki. Klapaucjusz natychmiast zaprotestował, twierdząc, że domniemany tunel nie jest tak długi jak w książce. Trurl odparł, że tak czy siak, trzeba sprawdzić informacje. Choć Klapaucjusz się opierał, wkrótce wyruszyli w drogę. Przy podróży zasięgali języka, ale tubylcy pletli bzdury o terenach, na których nigdy nie byli. Kiedy zbliżyli się do Pustyni Kirowej, usłyszeli o wielkim rozbójniku,który zwał się "Dyplojem".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki